07 Ogos 2008

Sebab Mohd Saiful tidak didakwa- Malaysiakini

Mohamad Saiful Bukhari Azlan tidak dituduh bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana pemuda itu pengadu yang mendakwa diliwat oleh ketua umum PKR, kata menteri dalam negeri Datuk Seri Syed Hamid Albar.

"Patutkah kita mendakwa orang yang membuat laporan polis, mendakwa kejadian itu berlaku?

"Kita mesti ingat juga bahawa Anwar tidak bersalah sehingga dibuktikan oleh mahkamah," katanya kepada pemberita di Kuala Lumpur, lapor Bernama.

Anwar, 60, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini terhadap tuduhan melakukan hubungan seks di luar tabii terhadap Mohamad Saiful, 23, di sebuah kondominium di Bukit Damansara, Kuala Lumpur pada 26 Jun lalu.

Selepas dibebaskan dengan ikat jamin kemudiannya, Anwar mempersoalkan kenapa Mohamad Saiful tidak turut didakwa kerana kertas pertuduhan menyebut bahawa Mohd Saiful bersetuju dalam melakukan perbuatan yang didakwa itu.

Syed Hamid berkata, dalam kes rasuah umpamanya, orang yang didakwa menerima sogokan lazimnya akan didakwa dan bukannya pemberi yang membuat laporan.

"Itulah cara sistem perundangan... yang penting ialah wujudnya keadilan," katanya.

Ulasan

Dalam kes ini kita lebih cenderung untuk melihat bahawa Saiful itu ialah ORANG YANG MENGAKU SALAH, DAN MENYERAH DIRI DI BALAI POLIS. kalau sekiranya orang yang buat pengakuan salah di balai polis tidak di kenakan tuduhan. best la macam tu.... kita buat salah, rompak ke...kita pegi ngadu kita kata si polan bin si polan suruh saya rompak bank....kita sebagai orang yang merompak tidak di dakwa....

Malaysia negara ku...kenapa la ada menteri macam ni.

3 ulasan:

Unknown berkata...

memang memalukan bangsa, negara and agama.

demi wang & kuasa, mereka sungguh berbuat bermacam-macam dan berkata bermacam-macam yang rencat akarnya.

yang paling tidak boleh dimaafkan ialah mereka sungguh diketuai oleh seorang pembunuh. (alleged)

kasih.

Tanpa Nama berkata...

Patutnya orang luar negeri ingat Malaysia ini negeri Pariah. Hamid itu parnah jadi menteri luar negeri. Bayangkan, Si Hamid menteri luar negeri. God Help Us All.

Tanpa Nama berkata...

Mentri O Mentri. Bodoh ke....Ulasan yang di beri itu memang memalukan. Pariah betul. Kepala Otak kau kosong. Case in bukan case rasuah tapi case Bontot Saiful. Kalau Anwar di dakwa, saiful mestila di dakwa.

Amira


'Paste'kan ke Blog Anda Tanda Sokongan

Koleksi Ayahanda