06 Februari 2009

Pasca Rampasan Kuasa di Perak- Malaysiakini



Selepas rampasan kuasa yang paling keji dalam sejarah Malaysia berlaku..maka skrip untuk hari-hari seterusnya akan dapat dan di telaah, antara yang di jangka akanberlaku pasca peristiwa ini ialah

1. Sultan Azlan Syah ialah di antara sultan yang paling di hormati bukan sahaja oleh rakyat Negeri Perak bahkan oleh seluruh rakyat Malaysia, Sultan yang dianggap paling berpendidikan dan bijak dalam menentukan apa-apa keputusan, tetapi rentetan daripada peristiwa ini maka sudah pasti rasa hormat dan kagum itu akan hilang dari hati rakyat, terutama dari hari ahli-ahli PR, yang selama ini mempertahan institusi di Raja ketika mana cuba di khianati oleh UMNO..takpayah cakap la semua orang tahu yang UMNO cuba untuk mencabut taring raja.

2. Perbicaran kes rasuah terhadap 2 pengkhianat akan berakhir dengan pembebasan kedua-dua itu dari sebarang pertuduhan rasuah, bahkan mungkin pihak peguam negara akan menarik balik semua pertuduhan atas alasan tiada bukti, maka jadi la makhluk 2 ekor tu makhluk yang paling bersih atas dunia.

3. Manakala pengkhianat tunggal dari DAP tu pulak, paling kurang akan dapat balik kerusi beliau sebagai timbalan speaker atau akan di lantik sebagai speaker DUN Perak., Dato’ Nasaruddin pastinya sah akan menjadi EXCO.

4. SPR, SPRM, PDRM bahkan Jabatan Peguam Negara, kesemua jabatan ini sudah tidak dapat membendung diri mereka, untuk memberitahu semua orang bahawa mereka semua ini adalah hantu raya & pelesit peliharaan UMNO, betul UMNO sebagai pemerintah maka mereka mesti ikut arahan pemerintah, tetapi di sana ada pertaturan, ada undang-undang yang perlu di hormati dan di ikuti, tetapi kesemua jabatan ini rela mengenepikan segalanya kerana mereka adalah pelesit dan hantu raya UMNO. Nak contoh jugak ke? Tak payahnya semua orang tahu.

5. Kepimpinan YAB Nizar akan di buruk-burukkan dengan sedahsyat-dahsyatnya oleh RTM 1, RTM 2, TV3, NTV7, TV9, Astro Awani, Bernama TV dan semua radio-radio tempatan, begitu juga UTUSAN MALAYSIA, BERITA HARIAN, METRO, KOSMO, SINAR HARIAN dan semua akhar harian tempatan dengan menggambarkan kegagalan, ketidak stabilan, huru hara, kemiskinan, kesempitan hidup semasa pemerintahan kerajaan PR selama 11 bulan. Dan lebihparah lagi akan di gambarkan sebagai penderhaka kepada Seri Paduka Sultan Perak.

6. Sasaran seterusnya adalah negeri Kedah, siri-siri penculikan pembelian akan di lakukan secara besar-besaran, walaupu bagaimanapun Najib dan juak-juaknya akan menafikan konon mereka tidak tahu menahu tentang perkara tersebut.

7. Rakyat semakin membenci UMNO/BN atas tindakan paling tidak bertamddun oleh mereka


Setakat itu dulu peristtiwa yang akan berlaku pasca rampasan kuasa di Negeri Perak..sesiapa yang rasa nak tambah sila-silakan lah, mungkin penulis tak terperasan

2 ulasan:

Nordin berkata...

Persoalan yang harus kita fikirkan:

Rakyat sentiasa menunjukkan taat setia kepada raja, tetapi apakah Raja-Raja Melayu pernah setia kepada rakyat?

Bangsa Cina Malaysia berkata...

ASALAMUALAIKUM,

cara yang terbaik mengatasi masalah ini adalah melalui pilihanraya tetapi kita semua tahu kalau adakan pilihanraya
BN akan kalah teruk, jadi untuk menawan Perak , BN guna cara rampasan kuasa dengan sokongan Sultan DAN LOMPATAN ADUN.

5/2/2009 akan menjadi tarikh yang berkekalan dalam minda rakyat Malaysia dan InsyaAllah BN akan di hukum teruk dalam pilihanraya yang akan datang.

AMEEN.


'Paste'kan ke Blog Anda Tanda Sokongan

Koleksi Ayahanda