08 Mac 2010

Masa untuk memperkuat kan SAF



Bahang kepansan di dalam jemaah semakin kurang, walau ada lagi pihak yang cuba untuk menimbulkan semula, akan tetapi kita dapat lihat kebanyakan pemimpin sudah mula berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan. Apa yang pasti PAS dengan sikapnya yang asal, memperteguhkan jemaah dan menumbangkan BN (PAS Reform tak caya lagi….lantak dia la) dan pastinya sikap dan keadaan ini tidak akan berubah sehinggalah Muktamar mengambil sikap dan pendirian baru.

Walaupun angin kepanasan yang melanda PAS itu telah berubah haluan kepada PKR namun di selaik pengiytiharan 3 Orang MP mereka menjadi MP bebas tidak begitu merunsingkan, kerana semua mengetahui bahawa dalam politik kekuatan sesuatu parti itu ialah berapa besarnya pengaruh mereka, berapa ramai pengikut mereka, begitu juga individu di dalam parti, kekuatan mereka ialah berapa besar pengaruh dan pengikut merekam kalau takat isytihar keluar PKR sorang diri tanpa ada seorang pun pengikut dalam keadaan mereka itu ahli parlimen, ertinya tiada apa yang perlu di runsingkan, kerana yang jelasnya, mereka bukannya individu yang berpengaruh. Cuma yang memberi kesan sedikit ialah jika keadaan ini berterusan mungkin BN akan mendapat 2/3 di dalam parlimen, mungkin target utama Najib pada ketika ini ialah kelulusan persempadanan semula pilihanraya yang akan melihat UMNO dengan kerjasama penuh SPR akan mewujudkan kawasan-kawasan selamat untuk UMNO/BN, mungkin di perbanyakkan lagi kawasan parlimen di Sarawak, Sabah dan Johor, atau mengagihkan kawasan pengundi POS dengan tidak manapoli satu kawasan sahaja, seperti Lumut yang ada puluhan ribu pengundi POS, mungkin di pecahkan kepada 2-3 kawasan, bagaimana? UMNO kan semua boleh. Begitu juga MINDEF, Bagan Pinang, Kem Terendak Melaka dan banyak lagi KEM yang boleh menjamin kemenangan BN.
Begitu juga kita melihat bagaimana balai Polis Marang begitu besar di bina, strategi yang sengaja di buat untuk menumbangkan Presiden PAS, sebagaimana Penempatan Polis di Pengkalan Chepa, mungkin itu juga strategi yang sama.
Walaubagaimanapun, tugas ahli-ahli PAS sekarang ialah, kembali rapatkan saf, tentukan kerja sebagai gerakan Islam dan parti Politik berjalan dengan baik, kurangkan cakap, kurangkan mengajar orang sedang kita tak tahu kemana, berhenti bersikap kurang ajar kepada pemimpin (kalau tak suka sangat lawan sendiri dalam muktamar), henti perasaan rasa kita alim lebih alim dan tahu dari Tim.Mursyidul Am, hentikan sebarang kempen merosakkan macam pas reform (kempen kamu semua dah basi). Pastikan kedudukan kita dalam barisan PR, jangan kita jadikan parti kita parti yang meyusahkan PR, MP dan ADUN kita sebagai individu yang menyusah dan merosakkan PR, teguhkan wala’ kita kepada pemimpin selagai mana arahan pemimpin tidak bercanggah dengan Al Quran dan As Sunnah, kalau salah itu hanya salah strategi pada pandangan kita…tanya khabar dulu…jangan dok tembak dalam blog tak tentu pasal. Dan kalau rasa tak boleh bagi wala’ kepada pimpinan…keluar senyap-senyap dari PAS..boleh pilih samada PKR atau DAP…semua ok asal kena dengan jiwa kita.
Ok la…salam

Tiada ulasan:


'Paste'kan ke Blog Anda Tanda Sokongan

Koleksi Ayahanda